Translate

Friday, August 14, 2009

Kveldsprosjekt

Ironisk nok blir det første prosjektet som får plass i "strikkebloggen" min et sømprosjekt. Men nå har strikkepinnene mine vært et eneste kaos en god stund; de dukker opp i ulike plastposer, hulter til bulter i strikkekurven min og til og med i sofaen finner jeg de enkelte ganger (au!). MEN i kveld har jeg endelig fått meg til å gjøre det jeg skulle ha gjort for evigheter siden: jeg har sydd meg et strikkepinneetui! Oppskriften fant jeg på http://www.pickles.no/strikkepinneetui/, forøvrig en side jeg anbefaler! Prosjektet var gjennomført på mindre enn to timer og restestoff fikk en anvendelse. Her er resultatet:



Strikkepinneetui 1

...og innsiden:

Strikkepinneetui 2

Ikke helt fornyd, særlig misfornøyd med at det ble så tykt. Tror den platevatten jeg hadde var litt for tykk, og selve mappen ble litt klumpete. Tror kanskje jeg heller velger en litt tykk vliselintype neste gang hvis jeg skal lage en tilsvarende senere! Men denne løsningen er myyye bedre enn den gamle oppbevaringsmetoden:) Hadde kanskje vært lurt å lage en til men med større lommer slik at jeg kan huse rundpinnene mine flott og praktisk også? Foreløpig har de fått plass i en haug i lommen helt til høyre på bildet. Prosjektet anbefales til nybegynnere innen søm og de som ikke orker langdryge prosjekter:) God helg!

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...