Translate

Saturday, October 31, 2009

Svenske røtter og nydelig hyttetur!

De siste ferdigstilte prosjektene mine er to små omslagsbodyer i str. 56. Plutselig oppdaget jeg at alle plaggene jeg har laget i det siste har vært av typen omslag, men jeg har hørt at det er så praktisk på disse små at det kanskje er like greit! Bodyer får man visst heller aldri nok av har jeg hørt. Dette var første prøverunde med stoffene fra JNY design, og de er flotte å jobbe med! Det eneste er kanskje at det fort blir hull i interlocken dersom man må plukke opp noe, men da må man heller gjøre det varsomt (les: jeg klarte å sy på kantingen på kaninbodyen på feil side første gangen - det tok meg en hel time å sprette det opp igjen!) 

Den gule og blå kaninbodyen er laget av stoff jeg fikk som plaster på såret fordi leveransen var blitt litt forsinket -TAKK Jenny for dette flotte stoffet som jeg aldri hadde hatt guts til å velge selv! Det får meg til å tenke på mine svenske røtter -både jeg og mannen har jo svenske etternavn, og veslegutt kommer til å ha to :)

omslagsbodyer

Kaninbody

skyet værbody

Mønsteret er etter Ottobre design nummer 6/2007. 

Forrige helg var vi på hytta med store deler av min kjære svigerfamilie -en nydelig tur! Snø kom det også, rene julestemningen med fyr i peisen på morgenen og deilige lange frokoster med egg og ansjos (for de som kan spise det...) Og tjukka fikk seg en tur til ruggesteinen (noe jeg egentlig ikke burde ha gjort iflg legen...).

Flott familie

Her er vi på ruggesteinen

 



 



Kjærester på ruggesteinen

På fredag ble det nydelig bankekjøtt som min kjære svigermor hadde forberedt på forhånd, og på lørdag ble det lammecarrè ala oss. Om du spør meg er det den nydeligste formen for lam man kan få, så mørt kjøtt skal man lete lenge etter! Trikset er å være raus med hvitløk, timian, smør, salt og pepper etter en kjapp runde i stekepanna før kjøttet går i ovnen. Servert med mandelpotet -og hvitløkspurè og rødvinssaus -mmm :)

Lammecarrè

Den lille offwhite jakka er forøvrig straks ferdig, så den dukker nok straks opp her. Tenkte jeg også skulle legge ut en oppskrift på verdens beste gulrotkake (verdens beste kake totalt sett i følge kjæresten) ala mamma! God helg :)

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...