Translate

Monday, February 14, 2011

Vær min valentin!

For å overtale kjæresten til å være nettopp det, bestemte jeg meg for å forsøke noe nytt, noe som appellerte til magen (forsåvidt ikke noen ny tilnærmingsmetode). Etter et kjapt søk på foodgawker fant jeg ut at disse virket svært så populære.



Lekre sjokoladebomber (eller oreotrøfler om du vil)



...med lekkert fyll som smelter i munnen -DET er noe for strikkeprinsessamannen ;)

Her følger den enkle oppskriften oversatt til norsk i form av en tutorial:



Ta en pkke dots (eller oreokjeks- det du foretrekker) og en pakke kremost naturell (jeg fant bare light, men fullfett er nok aller best). Kjør Dotsen i en foodprosessor (eller knus den for hånd) til alle store biter er borte.



Bland i kremost og miks til blandingen er jevn. Om du vil, kan du tilsette essens for smak, for eksempel appelsin eller peppermynte. Jeg tilsatte litt peppermynteolje i halve miksen (fåes kjøpt på apoteket). Vær forsiktig så det ikke blir for mye!



Så bør blandingen fryses en time slik at den blir lettere å jobbe med.

Så kan du trille passe store kuler av den avkjølte massen



Frys igjen -dypp så i valgfri smeltet sjokolade!





Nyt!

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...