Translate

Monday, August 15, 2011

Til harefrøkens frøken #1

Den 12. august kom familien B's etterlengtede tilskudd endelig til verden- modige Harefrøken har fått sin skjønne L! Og S har fått en veslekusine han nok kommer til å passe godt på.

Jeg må innrømme at jeg gikk en smule amok i stofflageret, det er jo alltid gøy å få klippe og sy litt i rosa og rødt! Og hva passet vel ikke bedre til Harefrøkens Frøken enn det søte vintage kaninstoffet jeg fikk da jeg handlet hos Re-Dizain?



En glad miks av secondhand, stoff og stil, textart, tilda og ohlssons tyger er lappet sammen. Undersiden er i den mykeste lyserosa fleece, teppet er vattert med tykk vatt og kanten er pyntet med fast blonde. Et perfekt alt mulig-krabbe-og-ammeteppe! Det jeg sydde til S da han ble født er brukt aldeles ihjel.


En L pryder en av lappene.


Siden det var litt uklart om det var krabbe/koseteppe mamma H ønsket seg, eller om det var et vognteppe, laget jeg like godt begge deler i samme stil siden jeg først var i gang.


Same same, but different



Vognteppet måler omlag 65x75 cm, og er perfekt til den tøffe vognen vesle L har fått. Teppet er uten vatt for å kunne pakkes ordentlig rundt dyna, og baksiden er i vit fleece.


Og til slutt et lite bilde av herligheta sjøl:



Et vidunderlig lite menneske, og heldig er jeg som får være tante!


Gratulerer med tulla, kjære H og M!


No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...