Translate

Sunday, August 21, 2011

Til harefrøkens frøken #2 og ting jeg ikke kan #2

Den vesle frøkna jeg fortalte om i forrige innlegg måtte jo selvfølgelig få noe mykt og hjemmesydd å ha på den lille kroppen også. Det ble et utvalg av mine rosa favoritter i kjente fasonger.



Skyer på rosa himmel og rød interlock fra JNY, velour og ribb fra S&S og Cetho. Hjerteapplikasjonen på rumpa gjør den rosa buksen litt mindre kjedelig.



Rosa bondegårdsstoff fra JNY...



...og siklesmekker i assorterte stoffer fra henholdsvis stof2000, kameleont design og textart.

Settet med lue er sydd i str. 56-62, buksen i str. 56-68 og bondegårdsbodyen i str. 62-68. Til siklesmekkene brukte jeg for første gang  Majas siklesmekkmønster fra den nyutgitte hobbyboken Made by Me. Et godt mønster!

Og så til det jeg har syslet litt med denne helgen. Tidligere har jeg jo fortalt om ting jeg ikke kan, den gangen interiør. Denne gangen dreier det seg om noe som ligger mitt hjerte enda nærmere, nemlig håndarbeide.

Jeg kan ikke hekle!


Gi meg et sett strikkeprinner når som helst, men heklenåla -den får jeg rett og slett lettere angst av. Men jeg har til stadighet beundret alskens heklede tepper rundt om i blogglandia, og ønsket at jeg kunne lage slike selv. Og da Rose fortalte om sin nyvunne interesse for hekling, bestemte jeg meg rett og slett for at jeg også skulle lære meg dette ukjente. For det er jo ingen logisk forklaring på at jeg ikke skulle kunne lære meg denne kunsten også? Eller?



Etter et kjapt søk på veven fant deg denne supre tutorialen på mormorruter- og vips så satt oppskriften spikret. Lett som en plett! Garnet er nok ikke helt optimalt- Drops' alpakka og heklenål nr 4. Men tatt i betraktning dette ble resultatet ganske så bra til jomfuhekler å være ;) Jenta i bakgrunnen er min kjære mormor sammen med min staute bestefar. De var verdens beste besteforeldre. Jeg husker ikke om mormor heklet, men hun var en racer på nupereller - kanskje det er neste prosjekt?

Håper helgen har vært god!


4 comments:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...