Translate

Thursday, November 22, 2012

Små hjertebarn

Bedre sent enn aldri heter det jo...




To av mine kjæreste veninner har fått barn for henholdsvis ett år og fire måneder siden. De har riktignok fått noe hjemmesydd, men ingen av de hadde foreløpig fått noe strikkeprinsessaplagg. Fy skam. Da vi skulle ha veninnekveld planla jeg derfor en mini-hjerte-hjertebarn-kolleksjon. Men etter hele tre runder med omgangssyke i hus og tre avlyste venninnetreff kan det være at plagget til minstemann har blitt litt lite. Men det er jo tanken som teller, ikke sant?



Dette er faktisk det første jeg har sydd siden maskinene ble pakket ned i august. Fremdeles råder et fullstendig kaos i "sygarasjen". Håpet er å komme på plass i løpet av de neste en til to månedene. Alle mønsterne er egne (og trenger litt justering ser jeg).



Jeg forsøkte alt for å få tak i en bit av dette nydelige stoffet fra Nosh Organics- men svaret var at det ikke ble produsert opp mer av dette fordi det tillhørte sommerkolleksjonen. Til slutt ramlet jeg over en rest på 0,7m hos Strömming- og gjett om jeg ble glad! Trykket er riktignok ikke helt 100%, men motivet og fargene er nydelige og interlocken er bløt og deilig.



Supermatch med smokk og smokkelenke (oppskrift og fremgangsmåte på smokkelenka kommer senere- i bloggjulekalenderen min som jeg så ambisiøst planlegger ;) ). Stoffet har ligget i hylla en stund, men jeg tror det opprinnelig er fra Kameleont design. Tjukk og søt ♥

En fin torsdag-snart-er-det-helg til deg!


No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...