Translate

Friday, December 14, 2012

Strikkeprinsessas Julekalender 15: Gode venninner

Jeg er så heldig at jeg har fler av det slaget. Herlige jenter er de alle sammen, hver på sin måte. Og jeg skulle ønske jeg hadde tid til å strikke og sy gaver til de alle sammen, men som regel er det barna (mine og av og til dems) som blir prioritert. Denne ene gangen følte jeg likevel at jeg hadde lyst til å gi bort noe hjemmestrikket. A hadde bursdag i våres, men stakkaren ble ikke husket på med noen gave når vi uteble fra bursdagsfeiringen. Og når hun i tillegg har stilt opp med besøk og støttende ord gjennom kolikktiden hadde jeg veldig lyst til å gi henne noe jeg hadde laget selv. Det ble et enkelt, men mykt sjal.

Strikket sjal med blondekant

På onsdag passet hun knærten mens mamsen fikk seg en etterlengtet time hos frisøren. Tusen hjertelig takk A ♥

Blondekant på sjal

Sjalet er strikket i Drops Andes på pinne nummer 12. Det går ikke så raskt som man skulle tro- mine hender liker ikke så tykke pinner. Kanten er heklet i ulike teknikker i Drops Cotton Viscose. Oppskriften finner du enkelt forklart hos Gøril.

En god 15. advent til deg ♥


klem

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...