Translate

Monday, December 3, 2012

Strikkeprinsessas julekalender 4: Drømmen om en Kili #2: sengeteppe

Sengeteppet til O var blant de første sakene jeg laget til han mens han lå i magen. Fargekombinasjonen jeg valgte her har gitt føringer for videre fargevalg til lillebrorrommet.

Sengeteppe til kili seng #1

Tepppet består av heklede og rillestrikkede ruter i ulike fargekombinasjoner. Oppskriften fant jeg i et babyhefte de solgte i matbutikken i fjor, og opprinnelig er det fra PT design. Originalgarnet er PT panda brukt dobbelt, men jeg kjøpte Drops Nepal på vårsalget og brukte enkel tråd av denne. Heklenål nr 5,5 og pinner nr 5. Resutatet er litt mer lekent en standard bestemorruter :)

Sengeteppe til Kili #2

En riktig god 4. advent til deg ♥


klem

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...