Translate

Sunday, November 22, 2009

Morgenstund har (g)ull i munn!

Som selvutnevnt A-menneske er jeg veldig glad i morgener, og spesielt tidlig blir det nå som jeg har en liten en i magen som ivrer etter å få mamma i gang slik at han kan vugges litt:) (Jeg leste forresten et sted at Camilla Collet en gang har uttalt at den som er lykkelig ikke kan stå opp for tidlig, så jeg antar at det er et godt tegn :) )Jeg har derfor satt meg som mål å gjøre morgentimene til effektive timer slik at  jeg ikke mister så mange timer av døgnet (les; slakt på sofaen om kvelden, gjerne dyp søvn allerede ni-halv ti). Så denne morgenen har jeg gjort endelig fått sydd på knapper på den hvite flettejakka (som jeg IKKE er fornøyd med, det er nesten så jeg rekker den opp og strikker den på nytt!) og gjort ferdig det som skal tjene hentedressen til vårt vesle nurk.

Jeg vet jo at det går prestisje i disse hentesettene, men for meg føltes det mer naturlig å ha noe mykt og praktisk for årstiden. Ikke så mye dill og dall. Hadde den vesle vært en tulle, så skulle det nok ha blitt noen blonder (Ekspeditrisen i Benthes Botique forsøkte å overtale meg til å strikke en blondepreget bukse med matchende jakke i lysegrønt, men jeg ble nesten litt uvel ;) ).





 Liker denne dressen veldig godt i grunnen. Kanskje litt bortkastet å strikke str. 0-1 mnd mener noen, men jeg klarte ikke å stå imot denne vesle dressen. Og noen "feil", tilsiktede eller ikke, må man jo få lov til å gjøre som kreativ førstegangsmor. Jeg la til en egenkomponert hette på mønsteret slik at lillen ikke skal fryse i nakken. Mønsteret har jeg hentet fra bladet gravid, men jeg vet det finnes i et av Sandnesgarns mønsterhefter, og garnkvaliteten er av type lanett superwash. Matchende djevellue er underveis!



Og så var det denne da... Fatter ikke hva som skjedde underveis, den er fryktelig ujevn og ikke noe man skryter av. Men men. Kjærsten' liker den og vil gjerne bruke den, så da får det være greit :)

Mønsteret er fra dalegarn, og garnet er babyull. Jakka er en del av settet med tillhørende bukse og hette som jeg har blogget tidligere.

..og så ble det litt baking denne helga også da :) Blåbærpai og krem med vaniljesmak -ikke så verst kombinasjon! Til og med mannen tok to stykker ;) Gjestene vi hadde invitert uteble dessverre pga sykdom, så jeg må forsøke å fryse den ned.



Bildet lyver nok litt, selv om finishen ikke ble helt proff, så så den ikke fullt så sørgelig ut i virkeligheten :)

Det var sannelig på tide at strikkeprinsessa fikk blogget et par strikkeplagg ;) Ha en god uke!

1 comment:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...