Translate

Sunday, August 29, 2010

Majka i kløverenga -nytt av gammelt og to små luer

Majkas pappa kommer kanskje til å dra kjensel på dette vesle plagget som kommer i posten. Dette er nemmelig gjenbruk av vår mammas (pappas) gardiner. Disse prydet en gang et visst legekontor (tror jeg det var), men nå kan det røde stoffet gjøre nytten som Majkas forklekjole!





I prinsippet kan den brukes begge veier, men selv om en liten tekst pryder den lilla siden...



...tror jeg den røde kløverengen kommer til å favoriseres :)

Mønsteret er hentet fra et av mammas "alt om handarbeide" fra 1985. Størrelsen er vel ca. 80, men kan nok brukes lenge. Jeg synes sømmønstrene var mer spartanske før i tiden, men jaggu er det enkle ofte det beste!

Det var meningen at vi skulle hatt en liten og en stor gutt og foreldrene deres på middagsbesøk i dag, og derfor sydde jeg disse to i går kveld. Mønsteret er etter Kokalals teutorial http://kokalal.blogspot.com/2009/10/att-sy-en-mossa.html Et mønster jeg anbefaler på det varmeste :)



Stakkars minstegutten ble syk i natt, så luene får finne sine eiere en annen dag. God bedring til deg vesle venn!

2 comments:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...