Translate

Sunday, August 15, 2010

Varme ører i regi av strikkeprinsessa -nytt av gammelt!

Det skulle vært tre par varme ører, men herr strikkeprinsessa kom i skade for å kaste posen med ferdig utklipte luer, så da ble det bare ett par! Og det er jo liten tvil om hvilket par med ører det dreier seg om -dette settet får ta turen med posten til Oslo og vår vesle Majkamor :)







Mønsteret er fra en 1985-utgave av alt om håndarbeide (takk, mamma for at du har tatt vare på sybladene dine :)). Materialet er semsket lammeskinn fra en gammel jakke som pappaen min kjøpte i Oslo da han var student. Jakken hang på loftet og var både musespist og for liten, så jeg spurte pent om han kunne tenke seg å forære meg den slik at barnebarna hans kunne få noe varmt på ørene. Og min snille pappa sier sjelden nei, så det fikk jeg :). (Dessverre ble det nå kun ett par ører som får kjenne den myke saueulla som tidligere nevnt *kremt*)

Før så skinnet alltså slik ut



Skinnet var nok litt gammelt og morkent, så det var ikke verdens undergang at noe av materialet gikk tapt, men du så morsomt det er å lage nye ting av gamle materialer! Og sikkert ikke så dumt for en farfar å vite at jakka hans nå skal varme ørene til lille M :) Initialet er brodert på for frihånd fordi jeg ikke turte å tegne på skinnet, så litt skakt ble det- men helt OK. Til lukking ble det borrelås fordi skinnet var for dårlig til knapphull!

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...