Translate

Friday, November 5, 2010

Et blikk inn i en nær fremtid...



Av og til er jeg i det filosofiske hjørnet, og noe av det jeg ofte undrer meg over er tiden. Så abstrakt, men enda konkret er den. Og den kommer hele tiden. Når man har mye å gjøre (for eksempel når man skal levere inn en masteroppgave) går tiden fort, men hvis man venter på og gleder seg til noe går tiden sakte. Fremtiden eksisterer egentlig ikke, og kan forandres på ett sekund, mens fortiden kommer ikke tilbake og kan ikke påvirkes eller forandres. Men likevel. De fleste av oss lever med hodet i fremtiden eller i fortiden- i lunsjen om to timer, i møtet i morgen, på festen til helgen eller i det første møtet med den man elsker. Det er en klisjè, men av og til tar jeg meg selv i det og sier strengt til meg selv at jeg må leve her og nå- det er jeg er. Spesielt tydelig blir det at tiden hele tiden går når jeg ser hvor fort lillemann utvikler seg og vokser. Baby den ene dagen og stor gutt den andre.  

Men likevel. Jeg har gjort det igjen. Levd i fremtiden alltså. Vi er jo unektelig (?) en sum av våre erfaringer, minner og forhåpninger og planer for fremtiden, så kankje er det riktig at nåtiden ikke bør vies så mye plass?



Et prinsesett har nemmelig blitt til til min vakre S- knytebukser og body med applikerte prinsekroner :) Fremtidsaspektet er jo selvfølgelig størrelsen jeg har sydd settet i: jeg tenkte at dette  muligens ville være finest i gåalder, og er derfor i str. ca. 1-2 år. Tydelig ser jeg for meg S med hår som krummer seg rundt ørene, hviner av fryd og løper rundt og gjør ugang ;) Jeg synes det ble ganske så søtt, ideèn har jeg hatt en god stund, men som kjent; TTT- nok et aspekt ved tiden ;)



Buksen er i lys blå velour og bodyen i lys blå interlock, alt fra S&S. Buksemønsteret er eget og bodyen er modifisert fra Ottobre.

God helg fra feber-og-forkjølelseland!

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...