Translate

Friday, November 12, 2010

Kjærlighet ved første søm!

Ja, Maskinen (legg merke til den store M'en) er alltså i hus, og det første prosjektet er laget! -og konklusjonen er at jeg simpelthen ELSKER min nye maskin :) Ikke flere halvgode oppleggskanter og kantebånd! Riktignok er ikke maskinen den største tidsbespareren da det tar mye tid å skifte tråd, montere kantebåndsapparat og skjære til helt nøyaktige stoffremser, men det er VERDT det når resultatet blir så feiende flott!



Det ble en bodysuit til S i "aper fra mars-stoffet" med limegrønne kanter- i str 86-92. Den så riktig så stor ut, men da den kom på viste det seg at den var akkurat passe+, det vil si at den nok passer ihvertfall 3-4 mnd til. (S er veldig lang i overkroppen, tipper kusinen hans kunne ha passet denne til 18 mnd.)  Modellen egner seg både som dagtøy og som nattøy, men jeg synes dette flotte stoffet er best egnet som dagtøy- supert med body og strømpebukse under når det er litt kaldt, og flott bare med sokker på litt varmere dager :)


Stoffet er fra Cetho og ribben er fra S&S. Mønster fra Ottobre.



Sømmen ble ikke helt 100% da, men satser på at det blir optimalt med litt innkjøring- både for meg og for maskinen!


Og så et par livebilder av lilleprinsen som virket riktig så fornøyd med å ha aper fra mars på kroppen :)




Denne modellen var både kjekk å ta av og på, behagelig å ha på (uten knapper eller sømmer forran og bak), tøff å se på og ikke minst morsom å sy- jeg har allerede planer om litt nattøy i samme modell!

(Jeg må jo innrøme at det aller første jeg laget på nymaskinen var en omslagsfleecejakke til S fra egentegnet mønster, men bandkanteren tok en stund å bli kjent med slik at jeg måtte kutte båndet midt på, og jakken ble veldig stor... så dette plagget havner nok ikke i S's garderobe, men kanskje heller som gjenbruk ett eller annet sted... og ikke på bloggen hehe ;))

God helg!


No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...