Translate

Sunday, December 5, 2010

En skikkelig viking!

Jeg klarer rett og slett ikke motstå når fristelsen kommer. S har da fått nok klær for en stund? Men nei. Jeg bestillte for en tid tilbake noe stoff fra fashionfabrics.com, blant annet noe petroleumsfarget velour. Lenge har jeg fundert på hvilket prosjekt som ville passe til dette stoffet- utrolig nok er ingen av stretchstoffene mine noen match!



Men plutselig fikk jeg det for meg- hva med et ton-i-ton-prosjekt? Det skulle egentlig bare bli en omslagsjakke, som lillegutt faktisk trenger, men det ble bukse (i nytt mønster!) med "tittelommer" og body også gitt! Hva kan jeg si? Jeg har nok litt matchemani! Det ble ulike nyanser av turkist og petrol i en skjønn forening, og hva passet vel ikke bedre enn det tøffe vikingstoffet da?







Mønsterne til omslagsjakken og buksen er egntegnet, mens bodyen er en modifisert utgave av et av ottobres mønstre. Ikke helt fornøyd med jakken- størrelsen på hetten gjorde at jakken ble litt knapp i halsåpningen, men varmt og godt blir det jo i allefall:) Memo til meg selv til neste gang dette mønsteret skal til pers! Og endelig har jeg så smått begynt å få ordentlig dreis på min nye CoverPro- puh! :)


Mammas søte viking i action- godt med myke og brukervennlige klær for småttiser i farta :)


No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...