Translate

Monday, January 3, 2011

Under juletreet #3

Det ble utrolig nok tid til flere strikkeprinsessagaver i år :) Her følger gavene jeg sydde til de minste i vår næreste omgangskrets...


Til to tasser som er ventet i mai ble det stjernesett. Jeg klippet til settene før vi visste kjønn, så jeg hadde en plan om å kombinere blått og rødt om hverandre dersom det ble samme kjønn eller om de små klarte å gjemme seg unna på UL :) Men når julen nærmet seg ble det klart at vi skal bli tante og onkel til en liten guttebass og at våre venner venter en liten tulle. Så da ble det ett rødt og ett blått sett :). Stjernejersey fra JNY/Cetho og velour fra S&S. Konvoluttbody i modifisert ottobremodell og eget buksemønster.



Til to nydelige snupper ble disse to laget- de går godt ned på ørene og er deilig og varme med det doble laget med velour. Mønsterne har jeg tegnet selv, men ideen er hentet fra PimPams fantastiske blogg.



En bilgutt fikk en maskinlue i den deilige velouren fra kameleont design- den turkise/petrolfargede varianten havnet også i handlekurven gitt ;). S fikk også en.



Prinsesse L fikk dette sukkertøyet. Hadde jeg hatt en jente, skulle hun definitivt fått en slik - den er akkurat passe superultrasøt og jentete ;) Mønsteret har jeg laget selv med utgangspunkt i en enkel kjolemodell fra Meedoms bok. Velour fra fashionfabricsclub og ribb fra S&S. Den skjeve kneppingen har jeg laget etter inspirasjon fra Jubels nydelige kreasjoner.



Applikerte prinsessekroner på armene- perfekt til en selverklært prinsesse!



Og en liten spiss på hetta som forøvrig er fôret med lys rosa velour og vrangsydd. Dette prosjektet er en av mine favoritter!



...og til slutt en liten gave til en liten hemmelighet... som forresten kanskje ikke er så hemmelig lenger :). Body med trykte englevinger i gull.


Kusine Ms julegaver glemte jeg å bildedokumentere før de ble pakket inn, men forhåpentligvis dukker det opp noen bilder på mail etter hvert :)


Ha en fin arbeidsuke alle sammen!



2 comments:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...