Translate

Tuesday, May 17, 2011

Ny stil

Min stakkars S blir stadig offer for mine kreative infall. Denne gangen fant jeg ut at han måtte ha noe hjemmesydd til 17. mai, og hva passer da bedre enn en liten matrosskjorte? Etter noen runder med meg selv fant jeg ut at det ikke kunne bli den klassiske kombinasjonen av marineblått og hvitt, og til slutt bestemte jeg meg for denne beigerutete kombinasjonen.



Jeg fant ikke noen kleshenger i farta, så denne snikreklamen fikk duge..


Stoffet er fra Panduro (og svir i lommeboka!) og knappene er fra min gamle silkebluse som dessverre fikk varige arr etter ammeperioden. Mønsteret er hentet fra et eldre Ottobremagasin.


Med lek følger rynker


Alt i alt ble jeg relativt fornøyd med resultatet, med unntak av en stygg rynke under venstre krage. Jeg sprettet et par ganger, men fant til slutt ut at det var noe grunnleggende feil med det ene framstykket. Siden alternativet var å sy en ny skjorte valgte jeg å akseptere rynken (selv om jeg nok aldri kommer til å bli helt venn med den...). Jeg forstår ikke hvorfor jeg vegrer meg sånn for å sy plagg med knapper, denne gangen gikk det som på skinner!

Grunnet varselet om vrede fra værgudene den 17. ble det også konstruert en liten "undertøysbody".


-Rett og slett en smalnet konvoluttbody uten armer- perfekt under skjorter i kjøligere vær!


Vi hadde forøvrig en strålende 17. maifeiring med mye god mat og hyggelig selskap.


Mmm...


Og på slutten av dagen er det deilig å kaste skjorte og slips for både liten og stor!


Nydelige syriner fra mammas hage, og jammen kom ikke svigermor med en minst like vakker bukett :)


Takk for en strålende dag!


No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...