Translate

Friday, June 3, 2011

Om å få lønn for strevet

Disse plaggene har måttet vente på godværet. Og i dag -hurra- er det endelig her igjen!



Jeg snakker om en oladress i tynn olachambery fra S&S og sommerlig dress i kløverjersey fra Liandlo. Mønsteret på oladressen er fra Ottobre, mens sommerdressen i jersey og hatten er etter egne mønster.



Både brystlommer og stikklommer er fôret med den samme kløverjerseyen...



...liksom innsiden av knappelisten i bleieåpningen. Baksiden av beinåpningene er utstyrt med strikk for bedre passform.



Sommerdressen er det forsåvidt ingenting spesielt med, annet enn at jeg er meget fornøyd med stoffvalg- bildet yter ikke den liflige grønne fargen rettferd. Grønt er skjønt!

Og skjønn er også han som forhåpentligvis skal bære dressen store deler av sommeren...





Å se plaggene på er alltid lønn for strevet. Og litt ekstra strev blir det jo med mange mønsterdeler og når det er første gang man syr et plagg. Men heldigvis lot jeg meg ikke skremme. Til tross for en litt keitete plassering av glidelåsens bunn, tror jeg vi har en vinner :) Litt stor, dog, men det synes jeg alltid Ottobres mønstre er!


Håper du får en like solfylt helg i vente som meterologene har lovet oss!


No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...