Translate

Thursday, October 6, 2011

Nøstebarn til hjertebarnet og hit men ikke lenger

Det er noe med høsten som får ull og pinner til å virke forlokkende. Det passer igrunn godt ettersom sylysten har glimret med sitt fravær den siste tiden. Noe har det blitt sydd, men lite er ferdigstilt. Delvis skyldes det at vi har hatt en ny runde med streptokokker og annet rusk, og delvis skyldes det nettopp at denne strikkelysten har kommet snikende.



Den nyinnkjøpte "Strikk til nøstebarn" ble tatt frem, og deilig brunmelert angoraull fra København kom på pinnene. Det som jo var synd, var at garnet tok slutt nesten helt opp i halsringningen, og at et nytt nøste var umulig å oppdrive. Det nærmeste jeg kom var en brunfarget angoraull fra drops, men denne var uten melering. Pyttpytt. Den duger i alle fall som et skift i barnehagen. De søte apeknappene er fra Etsy. (Lappeteppet er også nytt, men det skal jeg vise frem senere).



Genseren er strikket i str. 2 år, og den satt perfekt på lillemann! Og jeg har som så mange andre blitt bitt av nøstebarnbasillen -en grønn variant er allerede på pinnene.

Håper du også har et håndarbeide du koser deg med!


No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...