Translate

Sunday, February 26, 2012

Det er lov å ombestemme seg? Og søndagsfråtsing

Opprinnelig hadde jeg jo tenkt at loftstua skulle få tekstiler i barnslig retro stil, ettersom dette jo etter hvert kommer til å bli podens domene. Men da jeg så det vakre lappeteppet som mali-mo hadde laget til sin dagseng, forsto jeg at den planen var helt feil. Nei, dette rommet var ment for den mer romantiske (men fargerike) stilen. Så tenkt, så gjort (riktignok en stund før jul).



Putene er også nye og matcher teppet (og ingen av tekstilene er strøket for anledningen- dette er vanligvis knærtens lekeplass, og det at putekrig lager skrukker i stoffet tas det ingen notis av). Det strikkede lappeteppet har min driftige farmor laget- hun strikket ett til hvert av sine barnebarn, totalt 10 stk (!), og det er en kjær eiendel. Det trente øyet kan se at jeg har brukt en god del Tildatekstiler i dette arbeidet, fra ulike kolleksjoner. Jeg liker det uryddige men romantiske preget teppet gir :)



Siden jeg mildt sagt er dårlig på å oppdatere stofflageret mitt her på bloggen, tenkte jeg at jeg kunne avslutte uken med et par bilder fra stofflageret. Dokumentasjonen gjør det lett å få en anelse av min kjærlighet til vakre stoffer gjennom flere år, og jeg skvetter nesten litt selv når jeg ser omfanget. Av og til kan jeg bare kose meg med å gå og se på stoffene og planlegge fremtidige arbeider.


Det kunne kanskje vært ryddigere men...


Til venstre ser du den bulende samlingen av velour- mønstret og ensfarget. Resten er stort sett mønstret jersey og interlock- herlige klare farger og morsomme trykk. Det desidert verste jeg vet om er å bruke opp noen av stoffene -de fleste blir jo aldri trykket opp igjen. Da jeg startet å sy for alvor for om lag fire år siden var utvalget i mønstret jersey så smalt at det ikke var vanskelig å holde seg oppdatert i stoffhyllene. I dag er jo utvalget så stort at man er nødt til å velge sine favoritter *sukk*. Og plutselig ser man stoffet man valgte bort i en aldeles nydelig kombinasjon på en annen blogg, det er heller ikke så gøy.

På toppen av skapet og i klesskapet mitt ligger et mindre utvalg fleece, isoli og et bredt utvalg av ensfarget interlock og ribb- nødvendige basics. Sateng- og kjoledrømmene mine ligger på loftet rett og slett på grunn av plassmangel og prioritering av barneklær og interiør -og kanskje en smule feighet?


Stoffkjærlighet 




Og litt bomull. Ikke så lett å skille stoffene fra hverandre i denne sola, men man får i allefall et visst inntrykk av hva som rører seg her. I tillegg kommer noen retro sengetøy som jeg for tiden har i en eske (plassmangel -igjen!).



...og til slutt noen FQs - retro vintage til venstre og nytt romantisk til høyre. Jeg drømmer om er å ramle over en hel haug av slike retro stoffer på et loppemarked, men den drømmen deler jeg jo med et betydelig antall retrodrømmere, så det er vel nettopp det det forblir- en drøm!

Håper det er flere der ute som deler mine stoffdrømmer- koselig å dele galskapen med noen ;)


No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...