Translate

Tuesday, March 13, 2012

En vågal fusjon

Jeg snuser ofte rundt etter inspirasjon på andres blogger. Da jeg ved et lykketreff ramlet over Retrostuffs blogg og så de fantastiske jakkene hun har laget ble jeg rett og slett nødt til å følge i samme spor.



Jeg så raskt at hun hadde brukt Günthers jakkemønstre, og heldig er jeg som har denne i boksamligen min. Det fikk bli brunt og orange til S, jeg synes det er en herlig kombinasjon. Dessuten hadde jeg en del vintage lappeteppebiter og rester i disse nyansene, og gjenbruk er jo tross alt en del av 70-tallets ånd.

For å gjøre jakken egnet til vår- og høstbruk valgte jeg å fôre den med brun fleece.



Jeg får liksom ikke helt bestemt meg om kombinasjonen er litt for vågal, eller om den er akkurat passe retrotøff. Jeg tror i alle fall at dette er en enten/eller jakke- enten så hater man stilen, eller så elsker man den. Dessverre var str. to år til knærten også litt vågalt- jakken passer nemlig akkurat. Den blir nok derfor ingen høstjakke. Men da har jeg jo et påskudd for å sy en ny ;)

Om du også fikk lyst til å sy en slik jakke, men ikke vet helt hvordan har jeg laget en tutorial som beskriver hvordan du kan få det til. Sjekk den ut her eller bruk linken i margen til høyre. Håper noen får bruk for den :)

3 comments:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...