Translate

Thursday, May 17, 2012

Rødt, hvitt og blått

Gratulerer med dagen alle sammen! Håper du har hatt en koselig dag med familie og venner - det har vi :) Og hva passer vel ikke bedre på en håndarbeidsblogg denne dag enn en klassisk Marius?



Endelig- en rundfelt Marius! Ikke noe bry med klipping i strikketøyet på dette prosjektet, og det betyr for min del at det er litt lettere å mobilisere til monteringsarbeid. Det blir nok flere gensere etter rundfellingsprinsippet fra denne kanten! Settet er strikket etter mønster fra Sandnesgarns hefte "klassikere 1-4". Buksen er "bukse i lanett", men her har jeg selv lagt til Mariusmønsteret nederst på beina. Hele settet er strikket i str. 4 år med lanett på pinne 2 og 2,5. Litt tålmodighetsarbeid med så tynne pinner i så stor størrelse, men det ble da klart til slutt, og det er godt at plaggene ikke er for tykke når de skal brukes under lekedressen :) Tror nok denne størrelsen er litt i største laget til S neste vinter, men heller for stort enn for lite!



Midt oppe i babystrikkemodusen jeg er i nå kom jeg til å tenke på hvordan barseliden med S var. Han hadde kolikk, og ikke så mye som en maske eller et sting ble det de første månedene. Så om historien gjentar seg denne gangen må jeg sørge for å ha vinterklærne til S klare før lillebror gjør sin entre. Jeg kan jo ikke glemme bort den store fine gutten min heller ♥

I dag har vi kost oss med familien og tatt en bedre middag ute. Det passet formen min perfekt i år!


Kusine og fettere ♥



Kos og nuss ♥



Det gikk på håret å få igjen bunaden i dag- 22+6 and counting!


Det er fremdeles mulig å bli med på giweawayen min om du har lyst :)


1 comment:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...