Translate

Sunday, May 13, 2012

Har dette blitt en teppeblogg?

Nei, ikke helt enda :) Men det har plutselig blitt mange tepppeinnlegg i det siste, og dette er intet unntak.



Dette teppet har ligget lenge med kun èn gjenstående rad å hekle samt mangel på trådfesting- en ny runde med sykdom tok motet fra meg en god stund, men nå er det endelig ferdig montert. Fordi mannen ble så fryktelig misunnelig på knærtens heklede lappeteppe tenkte jeg at deg kunne være koselig om sjefen sjøl også fikk et eget go'teppe. Og han har faktisk brukt det en hel del allerede før tråder var festet, bare så det er sagt :) Teppet går unna i en fei- det er heklet etter denne oppskriften på heklenål nummer 9 i eskimo fra Drops. Og så er det utrolig varmt og mykt!



Og så har jeg fått litt nye stoffer (uups!)- disse er stort sett tenkt til klær til lillebror. Jeg har så utrolig lyst til å sy, men formen har ikke vært helt på plass for å begynne å tre coverproen og overlocken riktig enda... men snart så håper jeg på å være i siget igjen!



Stoffene til venstre og høyre er jersey fra Liandlo, mens den utrolig søte hestefrotteen i midten er fra Strömming. Problemet med dette stoffet oppdaget jeg da jeg fikk det i hus- den lyse fargen er sart lysegul og ikke offwhite og det jeg trodde var rustbrunt er i virkeligheten burgunderrødt. Her blir matchingen utfordrende med andre ord!

Til slutt vil jeg dele noen gamle skatter med dere- disse vintage strikkeoppskriftene har mamma arvet fra min kjære mormor, men jeg er så heldig å få ha de i min varetekt. De fleste av heftene er fra begynnelsen av 50-tallet, og her er det mange godbiter!



 



Jeg har bestemt meg for å strikke en av disse buksene til lillebror- jeg tror det blir den til venstre som blir prioritert aller først- hva synes du?



Noen av oppskriftene ville jo være utenkelige å bruke i dag, men det er utrolig morsomt å se hva kvinnene strikket til seg selv og barna sine på 50-tallet :)

Tusen takk til alle som vil være med i blogglotteriet mitt, og alle de utrolig koselige kommentarene ♥ Om du ikke har meldt deg på har du fremdeles en uke på deg :)

God søndagskveld til deg!


1 comment:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...