Translate

Saturday, September 29, 2012

Høstblues

Ja, ikke i ordets rette forstand. Det ble litt blått i interiøret før lillebror kom. I utgangspunktet var dette ment som vårens farge, men når prosjektene ikke ble ferdigstilt i tide synes jeg den egner seg godt til høsten også, blandet med brunt og hvitt.



Et lappeteppe i blåtoner...



Tildastoffer dominerer- men her finnes innslag av alt mulig! Det har ikke vært overflod av blåtoner på quiltefronten i det siste, så da ble det litt av alt fra stofflageret. Teppet er quiltet med tykk platevatt, og på baksiden er det myk og god fleece til de kaldere dagene. Gå hit for å se hvordan du også kan lage et enkelt lappeteppe.



Puter til svigermor... (Jeg er lei meg for at de ble så forsinket!)



Puter til meg selv av restestoffet...



...og en til far! (Tripptrappstolen til storebror fant jeg til en hundrings på loppemarked. Den er malt med Jotun Sens- ikke et veldig godt valg for møbler...) 



Hjemmebakt grovbrød (fra tiden før minstekærten fikk magevondt...). Smaker forøvrig nydelig- oppskriften finner du hos Lille Hottentott (derivert fra Maria Skappels originaloppskrift).


Et nesten babyfritt innlegg; her er lillebror og jeg på tur med den fantastiske Emmaljungavogna vår- tusen takk mamma og pappa ♥ Oppskriften på vognteppet finner du her.



Kolikk til tross- en trilletur synes han er godt. Melke- og glutenfri diett gav ingen resultater- nå er vi i gang med behandlig hos kiropraktor- kryss fingrene for oss!


En riktig god lørdag til deg!


No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...