Translate

Sunday, April 21, 2013

Et lite navnebarn i ull

Vår lille vakre Ola har blitt feiret med brask og bram i helgen. De siste par ukene har jeg arbeidet med pynt, bordkort og ikke minst antrekk. Jeg ligger derfor laangt etter med bloggingen (hva ellers er nytt?), men begynner med det siste først- rett og slett fordi jeg er sprekkeferdig av stolthet over min vakre lille navnegutt og den flotte storebroren hans.

 
Det ble den nyydelige ballongbuksen fra boken "all you knit is love". Jeg valgte å bruke Inca alpakka fra Rauma. Ikke så godt gjennomtenkt egentlig- jovisst ble det en flott bukse med riktige mål, men bunaden min var stappfull av alpakkahår på nullkommanix. Men godt fornøyd med valg av plagg- og det gikk overraskende fort med tanke på at den er strikket med pinne nr 3. Garnforbruk: 103 (!!) gram. Restegarn altså. Igjen. Jeg endret bare litt; ett ekstra knapphull og knapper både på innsiden og utsiden- litt penere synes jeg.

 
Et par heklede bootees var ikke å komme utenom. Disse er heklet i Sandnes Alpakka fra lageret, og de er faktisk etter en sandnesoppskrift fra et Allers. Dårlig stayerevne på babyføtter- jeg sverger fremdeles til de gamle gode strikkede "stay on bootees".
 
 
Og SE på resultatet- lilleprinsen i strålende form i fullt antrekk. Herregud så tussete jeg blir av dette lille mennesket! Sixpencen er heklet etter en oppskrift jeg fant på etsy. Finner den ikke igjen nå, men fant andre da jeg søkte på "Scully cap". Her brukte jeg for meg en ny garntype; Brooklyn tweed fra strikk innom. Det gikk med litt under ett nøste- likeså med storebrorens litt større versjon :). Strørrelsen på luene ble perfekt med dette garnet.
 

Nye vimpler ble nisydd dagen i forveien- 3 stk i fargene som etter hvert har blitt "lillebrors"; ulike toner av grønn/blå/mint og guloransje. Love!
 


Bordkort og serviettringer i samme stil; Papir og stjernekutter fra panduro og navn laget med dymo.



Stemor ble borddekorasjoner. Herlig vårlig og herlig farge!


Til snitter og kaker er det perfekt med min svigerinnes oppskrift på hjemmelaget lemonade av lime! Mmm!


Et mindre vellykket førsteforsøk på marsipankake... Men den smakte ganske godt da ;)


Litt festpynt på trappa også!


Og noen av de mange flotte gavene som knærten fikk :)


Og til slutt det mest vellykkede av de mislykkede familiebildene- her ser du også størstemanns antrekk; julevesten er fremdeles passelig heldigvis!

Takk alle sammen for en uforglemmelig dag!

Dette var dagens bildespam, håper det ikke ble mye på en søndagskveld ;) Ha en riktig god uke!

7 comments:

  1. Gratulerer så mye med vel overstått navnefest!
    Flotte bilder, du har vært flink å lage pynt synes jeg.
    For ikke å snakke om antrekket til lille Ola, veldig stilig og gjennomført.

    Ha en finfin uke!

    ReplyDelete
  2. For et nydelig antrekk du har laget til minstemann! Ballongbuksen er fantastisk! Flott pynt og bordkort også. Ser ut som det ble en bra dag:)

    ReplyDelete
  3. Ballongbuksa var så utrolig flott på! Har vært spent på passformen der. :)
    Gratulerer med vel overstått feiring!

    ReplyDelete
  4. Tusen takk alle sammen! Fikk så mange komplimenter for denne buksa fra helt ukjente mennesker, den anbefales på det varmeste :)

    ReplyDelete
  5. Så utrolig nusselig den ballongbuksa var på! Jeg har også oppskrift på denne og nå fristet det ekstra mye å strikke den etter å ha sett den på en nydelig liten gutt :) Nydelig teppe som ligger under buksa også

    ReplyDelete
  6. Nydelig ballongbukse!! :) Jeg holder på med samme nå, men jeg syns det går fryktelig tregt..

    ReplyDelete
  7. Tusen takk :) Ja, vrangborden kan være litt trøttsom ;) Lykke til med finishen!

    ReplyDelete

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...