Translate

Monday, May 13, 2013

Fine fetter

Verdens fineste lille fetter har blitt to år, og i den anledning ønsket han seg noe tantelaget. Siden mammaen hans også er en habil syerske måtte jeg finne på noe litt originalt. Etter inspirasjon fra Kaptin biff landet jeg til slutt på et trekantteppe- men i litt knallere fetterfarger.


Resulatet ble helt ok, selv om jeg ser at jeg godt kunne ha vært litt mer nøyaktig i sammensyingen. Men elsker mønsteret og fargene! Kantebåndet har jeg for første gang sydd på med maskin, hadde ikke tid til håndsøm denne gangen. Det ble litt på halv tolv, og måtte sprette en del ganger, men jeg har lært mye! Teknikken finner du her. Størsteknært poserer, han skulle gjerne satt kloa si i dette, som med alt annet jeg lager for tiden ;)


På baksiden har jeg ofret halvparten av et sengetøy fra barndommen. Retro farger med grafisk uttrykk passet perfekt til dette quiltet! Jeg så at Kaptein biff linket til en tutorial på trekantteppe, men jeg fant denne som, etter min oppfating, er bedre og mer nøyaktig.

 
Oransje helgeroser!
 
Ha en deilig 17. maiuke, håper vi slipper for mye regn og at alle får spise masse deilig kake :)
 
 

7 comments:

  1. Tøft! OG masse arbeid! Synes det ser veldig pent ut, jeg!
    Ha en fin uke!

    ReplyDelete
  2. Hvor er det fint :-) Det er helt terapeutisk at sy sammen med så mange dele.
    Kh Line

    ReplyDelete
  3. Fiiiiiine teppet. Du er utrolig flink :-)

    ReplyDelete
  4. Virkelig et kreativt og vakkert teppe! Heldig mottaker som får tantelagde ting!

    Jeg har forresten byttet adresse til lykkeplagg.blogspot.no, lyst til å oppdatere linken i bloggrulla? :)

    ReplyDelete
  5. FOR en nydelig gave. Ser det er lenge siden du blogga sist, men skrev en liten kommentar allikevel :)

    ReplyDelete
  6. Hei, jeg syns du har så mange fine stoffbiter! Hvor får du dem fra?
    Utvalget til både Panduro og Stoff&Stil er ikke så mye å skryte av syns jeg..

    ReplyDelete
  7. Så flinke du er. Elsker fargene, og det er alltid godt med trekanter:D.

    ReplyDelete

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...