Translate

Thursday, September 17, 2009

Hyttetur og litt til!

I helgen var vi på hytta for første gang siden påske. Siden min samboers familie har hytte ved vannet, blir den prioritert i sommerhalvåret. Men så utrolig deilig det var å komme seg til fjells igjen! Nydelig luft og vakker natur, og så er det jo noe med det deilige bedagelige tempoet som vi tenderer mot der oppe.

Her er hele gjengen på tur (- mamma som tar bildet)

 

Hytta #1

Nyydelig i solveggen:

Hytta #2

Og kake måtte jeg jo bake og ha med! Denne gangen forsøkte jeg meg på en ny variant som jeg fant oppskrift på på nett; Den heter Solveigs ostekake og er funnet på mettesmakeri.no under Børres bakeri. Her var det også flere andre spennende oppskrifter som jeg kunne tenke meg å prøve! Kaken var svært enkel å lage og har mange variasjonsmuligheter mhp smaker og pynt. Og -det viktigste- den var god! Nesten hele kaka gikk med på en helg! Og jammen ser det delikat ut så fort man får et lag med gele på toppen:

Hytta #3

Og så blei det litt strikking da selvfølgelig! For et par år siden var jeg i Danmark og der kjøpte jeg et mønster til den beryktede uglejakken som jeg ser er så populær blant mange av dere andre bloggere, i tillegg til et nydelig garn med silke (er det duo tro? banneren var forduftet). Men jeg har liksom ikke fått meg til å strikke det til noen fordi jeg syntes fargen ville passe best til en gutt! Så nå var jo dette prosjektet perfekt! Jakken er ikke strukket enda, så uglene ser litt sammenklemte ut og knapper mangler, men ellers synes jeg den ble helt OK. Det eneste er at jeg strikker litt stramt, så jeg burde nok ha gått opp ihvertfall en halv tykkelse på pinnene.

Grønn uglejakke

Og et forsøk på bilde av uglene:

Grønn uglejakke #2

Og ja. jeg mangler jo også øyne på uglene. Det får bli lyse perler! Brukte bare halvparten av garnet, så tenkte på å lage en selvkomponert uglelue og eventuelt ugletøfler -men akkurat nå er det 1000 andre ting jeg vil strikke først :)

Her er for eksempel babyteppet til småtten som jeg har begynt på. Syntes det var såå nydelig! Mønsteret er hentet fra boken vogue knitting: Baby blankets two (liten søt sak, har tidligere handlet mye på USA netthandel -bøker er SUPER billig og ikke tollbelagt!)

blått babyteppe #1

Dette er fem åttendedeler av senterstykket. Det spesielle med dette er at ALLE rader er ulike, så her må tunga holdes rett i munnen! Men dete er verdt det dersom jeg klarer å får til et slikt resultat:

Blått babyteppe#2

Med dette avslutter jeg bloggingen for nå, på forskudd god helg!

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...