Translate

Tuesday, September 8, 2009

Lyseblått <3

Ja, nå har vi endelig vært på ultralyd, og vi venter en frisk og flott liten gutt! For en fantastisk opplevelse! Han var veldig ivrig inne i magen til å begynne med, men så la han seg godt til rette med tommelen i munnen og koste seg :) Vi gleder oss sånn til å møte ham! Og fra nå av blir det nok en lyseblå tråd i mine kommende prosjekter.

Se han sutter på totten :)

[caption id="attachment_72" align="aligncenter" width="300" caption="babyen"]babyen[/caption]

 

Det skjer også noe på håndarbeidsfronten; en presang til en liten jente er ferdigstillt! Jeg tok jo som tidligere nevnt ingen sjangser på å strikke blått fordi alle rundt oss får jenter, så jeg har fremdeles et eller to jenteprosjekter på gang før vår vesle krabat blir prioritert! Men det er godt å ha gavelageret i orden :)

Bodyen er fra dalegarn, og mangler kun et par trykknapper før den er klar for å gis bort:

grå body#1

Mønsteret hadde nok kommet bedre fram dersom kontrastfargen hadde vært sterkere

grå body#2

Jeg har også begynt på et prosjekt til min kjære samboer. Hadde egentlig tenkt det skulle vente da vi fant ut at vi ventet barn slik at poden skulle få sitt, men samboeren min er en så snill kjæreste at jeg syntes han fortjente noe han også! Det han ønsket seg mest var en kofte av typen Valdres. Utrolig flott kofte ...og utrolig mye jobb tenkte jeg, men det går betydelig fortere enn jeg trodde! På pinne nr. 3,5 og med smartgarn er det jo kanskje ikke så rart det går fortere sammenliknet med babyull på pinne nr. 2 og 2,5! Jeg begynte på den forrige helg, og jeg har også jobbet på andre prosjekter, vært på skole og jobb, men har fremdeles klart å strikke såppass:

 

 

Valdreskofte til mannen!

 

Egentlig er den ganske gøy å strikke på :) Værre blir det nok å få montert den (Mamma -hjelp!).

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...