Translate

Monday, September 21, 2009

Rosa til en prinsesse!

Denne dressen var også ett av prosjektene jeg begynte på før vi visste at det var en liten pjokk i magen. Denne dressen blir derfor en barselgave til et av venneparene våre som venter sitt første barn i november. Stoffene er fra S&S (Fôret var bare såå utrolig nydelig at jeg ikke klarte å gå fra det, og jeg har enda nok til en gul dress med tilsvarende fôr til min bror og svigerinnes tulle som skal komme i januar). Knappene er det eneste som mangler -jeg har trukket knapper selv med fôrstoffet for å få til full match :). Og trykknappene i gylfen...vel, det er et prosjekt for seg selv, synes det er så vanskelig!

Rosa dress #1

Rosa dress #2

Tror den blir god til våren :)

...og så har jeg shoppet litt igjen da! Stoffer til lillegutts obligatoriske lappeteppe! Har fundert lenge på om jeg skulle gjøre et mer avansert quilt denne gangen, eventuelt gjøre noe stitching og/eller brodering på lappene, men jeg kom fram til at jeg fremdeles liker de gode, gamle store lappene best! Først tenkte jeg at jeg selfølgelig skulle gjøre teppet i nyanser av lyseblått, men så ramlet jeg over Tildas nye stoffkolleksjon i blå/grønt. Disse stoffene er jo bare så nydelige, og jeg ble nødt til å velge disse:

Lappeteppe #1

Fargene gjengis jo selvfølgelig ikke helt på bildet, men tror dette skal bli bra med offwhite fleece rundt kanten og til bakstykke! Skal forsøke å få tak i ensfarget brunt og/eller offwhite stoff som matcher resten, for det hadde de ikke!

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...