Translate

Tuesday, October 6, 2009

Babyteppet er ferdig! :)

Ja, i helga ble babyteppet som er det første småtten skal svøpes i ferdig. Jeg er SÅ fornøyd med valg av teppe, dette er både mykt og annerledes enn de fleste andre tepper. Det var imidlertid arbeidskrevende og jeg måtte ha tunga rett i munnen hele tiden da ingen rader var like, og det krevde mye montering og festing av sånn ca. 100 tråder hehe :) Jeg brukte alpakka fra garnstudio, og er fornøyd med det. Det gikk 7 nøster til hele teppet på pinne nr. 3 (men jeg strikker litt stramt). Mønsteret er som tidligere nevnt hentet fra vouge baby blankets on the go 2, her er det også mange andre fine tepper, så hvis jeg får tid skal jeg strikke et annet litt røffere i offwhite (jada, garn har jeg ;) ). Og her er resultatet  til strekking:

Blått babyteppe #2

Blått babyteppe #3

Teppet krøller litt mellom møsterskiftene, men tror det kan bedres med en ny runde strekking (vi har jo ikke all verdens plass å ta av, og senga sover jeg helst i om natten ;) )

Ellers hadde vi en nydelig helg , og mannen ble fristet med hjemmebakt (nå begynner han å bli bekymret for livlinjen, så det blir nok stort sett grove rundstykker heretter, ihvertfall frem til jul :) )

Skillingsboller

mmm.. skillingsboller er et av de beste gjærbakverkene jeg vet om! Forøvrig disket mannen opp med hvitløksgratinerte scampi på lørdagen, MMM! (kanskje jeg kan få sneket til meg oppskriften og lagt den ut her...?)

Og så tok vi oss en tur på Grünerløkka på søndag, og da fant jeg meg noen nye luffer (er det det det heter?)! De gamle som jeg fikk av min bror og svigerinne er helt utgåtte (fordi de har vært store favoritter!), og når jeg fant noen fiine grå til bare 199, så måtte de jo bare bli med meg hjem!

Luffer

Ser de ikke deilige ut? Det er så koselig med disse små bodene i parken, jeg kommer nok til å savne Oslo den dagen vi vender tilbake til Østfold!

Jeg gjorde også ferdig en makeover av vår flotte Stokke sleepi barneseng i helgen (les:sømprosjekt), men bilder fra dette kommer senere :) Ha en delig uke i høstkulden!

1 comment:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...