Translate

Thursday, October 15, 2009

Mer blått til baby!

Da har to nye prosjekter av strikket art blitt ferdigstilt! Det første prosjektet er en omslagsbody, nærmere bestemt fuglemammas omslagsbody fra boken Myk start. Denne boken er bare fantastisk, og anbefales til alle ventende mødre og andre som har små nurk å strikke til! Enkle, lettfattelige oppskrifter og lekre, anvendelige resultater! Denne bodyen strikket jeg i baby silk fra Du Store Alpakka, så resultatet ble nok en anelse tykkere enn den vist i boka, og jeg brukte dobbel garnmengde. Men Du og Du så myk og god den er! Tipper lillegutt vil sette pris på denne ;)

Fuglemammas omslagsbody

Jeg tror jeg imidlertid vil velge å avslutte den "innvendige" omslagsbiten et stykke høyere opp, kanskje før fellingen, dersom jeg skal strikke denne igjen. Har en følelse av at den fliken kan komme til å stikke på utsiden!

Her er det andre blå strikketøyet som er ferdig; En blå vest med fletter fra Drops design strikket i merino extra fine. Dette er et flott garn som anbefales på det varmeste! Mykt og godt, og fordi det er tykkere går prosjektene unna i en fei! Denne ble strikket på to kvelder :)

Blå flettevest #1

Blå flettevest #2

Knappene jeg fant på Panduro passet perfekt! Et prosjekt som sier "litt stor gutt" :)

På pinnene nå har jeg lagt opp til en hvit flettejakke som matcher det hvite settet med sparkebukse og kyse som jeg har strikket tidligere. Det er pinner nr 2 og 2,5, så det drøyer nok en liten stund før flere strikkeprosjekter havner på bloggen! Skolen krever også sitt for tiden, så håndarbeidet må dessverre nedprioriteres noe.

Jeg avslutter dagens blogging med et koselig bilde av gutten min og meg tatt i et 32årslag vi var i forrige helg:

fest med mage

Det går faktisk ann å dra på fest med mage ;) (Hvis man har en snill samboer som synes det er helt Ok å reise hjem halv tolv ;) )

1 comment:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...