Translate

Tuesday, December 29, 2009

Gult til å hentes i

Mitt første tantebarn, en liten tulle, er ventet omkring 4. januar, og jeg gleder meg stort :) Ett av juleprosjektene ble derfor å sy sammen en liten hentedress. Mammaen og pappaen har kjøpt seg en tøff, knall gul briovogn, og hva passet vel bedre enn gult da? Det skal også sies  at rosa ikke er mammaens favorittfarge ;)





Modellen er veldig praktisk da den kan åpnes helt i front slik at baby bare kan legges inne i dressen  (en dress i samme modell til lillegutt er straks ferdig, og far er VELDIG fornøyd med det ;)), Modellen er hentet fra Ottobre design, og stoffene er fra S&S. Veldig lett å sy!

En gul hentedress er jo ikke fullkommen uten en liten lue og et par matchende sokker tenkte jeg, så da fikk to strikkede modeller fra Myk Start se dagens lys;



En liten djevellue og et par sokkesko i rillestrikk- høye og fine i skaftet slik at de skal holde seg på ivrige små føtter.



Håper mammaen og pappaen ble fornøyde :)

Jeg fikk også tid til å sy litt til min egen mor til jul: hun ønsket seg strikkekurv, og den trengte et trekk. Matchende strikkepinneetui ble selvfølglig også produsert :)





Svigermor fikk også et slikt strikkepinneetui, men av den mer romaniske arten :)

 En fremdeles god romjul ønskes alle som stikker innom!

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...