Translate

Thursday, January 21, 2010

Himmelsk søvn og matchende lappeteppe ...og jeg har blitt tante HURRA :)



Ja, da har den vesle tulla til min kjære bror og svigerinne meldt sin ankomst -endelig! For en vakker skapning! En stund funderte vi på om fetteren og kusinen skulle komme samtidig, men vår vesle krabat er fremdeles på plass på innsiden av magen- bare halvannen uke igjen til termin nå. Har aldri ventet på noe så spennende i hele mitt liv! Barselgaven til veslesnuppa legger jeg ut så fort den blir overlevert.

To "nødvendigheter" har blitt ferdigstillt på symaskinen den siste tiden; nå matcher veslegutts seng perfekt med blondebesatt himmel og quiltet "altmuliglappeteppe". 





Dette lappeteppet tror jeg er nummer 6 i rekken av tepper som jeg har sydd til barn av venner rundt oss. Jeg har "funnet opp" det  meget ukompliserte designet selv og har nesten ikke forandret noe på det siden første gang jeg sydde det. Denne gangen tenkte jeg egentlig å lage et mer "fancy" et, men i likhet med visse dagligvarekjeder kom jeg frem til at det enkle ofte er det beste, og lillegutts variant  ble dermed ikke noe annerledes enn de foregående. Dette er fôret med platevatt og baksiden og kantene er i tykk og god fleece, og det egner seg dermed ypperlig som leke/krype/kose/ammeteppe. Teutorial k0ommer senere!

Fleecen er selvfølgelig fra S&S, og quiltestoffet er fra Tildaserien





Himmelen er sydd etter mål fra en himmel som en venninne har sydd, som igjen er sydd etter en fabrikkmodell. Er det ikke herlig hvordan man med enkle grep kan få tingene akkurat som man vil? Igjen er det Tildastoff som er brukt, blonde fra S&S, hvit bommull fra lokal sysjappe i Ås og silkebånd fra Panduro. Denne vil kunne gi veslegutt litt skjerming, og så er den jo selvføgelig kronen på verket ;)



Da sier jeg meg fornøyd med prosjekt; Seng :)

1 comment:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...