Translate

Monday, January 11, 2010

Ny potensiell alpakkafavoritt og en ventende håndarbeiderskes værste mareritt

Jeg har strikket ferdig den vesle alpakkabuksen som er ment til å matche den blå ekornjakken som jeg har blogget tidligere. Tror den kommer til å bli en megahit med den kalde vinteren vi ser ut til å få i år! Litt god og romslig også med plass til en god bleierumpe ;) Alpakka må være noe av det beste de små kan få; både varmere og mykere enn saueull (selv om garnkvaliteten jo genererer mer ujevne arbeider- ikke noe for perfeksjonister mao).



Jeg hadde planlagt at disse siste ukene før fødsel (under 3 uker til termin nå!) skulle benyttes til  kose meg med strikkeprosjektene jeg har planlagt, for det kan bli en smule tungt å sitte på gulvet og klippe stoffer med 8 kg ekstra på magen... MEN.. jeg har selvfølgelig klart å utvikle et syndrom som gjør at jeg mister følelsen i fingrene etter mindre enn 5 min. med pinnene eller annet arbeide:( (carpal tunnel syndrom iflg legen). Heldigvis er sannsynligheten stor for at dette vil forsvinne etter fødsel fordi det mest sannsynlig skyldes opphopning av vann, men så UTROLIG ergelig det er når jeg har så mye jeg vil gjøre og har så mye ledig tid å gjøre det på! Så oppdateringene her kommer nok ikke til å bli like hyppig de neste par ukene som jeg håpet på.

Men det er jo lov å håpe på en baby som sover godt slik at det blir tid til litt strikking mellom amming, kos og bleieskift:)

Forøvrig planlegger jeg å lage teutorialer på montering av strikkegenser, søm av enkelt quiltet lappeteppe og oppskrift på mannens nyydelige hvitløksgratinerte scampi, men det får bli når hendene er litt bedre!

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...