Translate

Friday, May 27, 2011

"syhuset"

Tittelen gjenspeiler hvordan huset vårt av og til bærer bitte litt (!) preg av at fruen i huset er over gjennomsnittet glad i å sy. Det var mannen som utbrøt dette en ettermiddag hvor spisestuebordet var full av vimpler med nytrykte navn. Ikke bare er han syekemann, men jammen invaderer jeg ikke også til tider både stue og loftstue.


Kreativt kaos, denne gangen på spisestuebordet! Flere som har det slik av og til?




Navnevimplene er sterkt inspirert av de Älskade Hjärtegryn lager, men disse består av en salig blanding av gamle retrostoffer og nyere stoffer. De fleste fikk dristige fargekombinasjoner, og jeg tror at de vil bli fine veggdekorasjoner på barneværelsene. Bokstavene er trykt med sort tekstilmaling.


Til veslekusine Louise som ligger i tante Harefrøkens mage



Friskt og skjønt i gult og grønt til min vakre S


Mange av stoffene jeg har brukt har jeg kjøpt av den hyggelige jenta bak bloggen Re-Dizain. Hun er den lykkelige eier av det som kanskje er nordens største samling av retrostoffer!


Og her er den lille fangsten jeg fikk med meg fra skattkammeret hennes- stoffer som gir hjertebank. Noen som blir misunnelige? :)


Det ble ogå et lite innredningsstunt her om dagen. Litt rester av nydelig Tildastoff fikk bli en pute til sofaen. Jammen har det ikke blitt rosa i sofaen hos meg også.



Forøvrig går det i sykdom i hjemmet, de siste månedene har vi hatt flere runder med feber, halsvondt og bihulebetennelse enn de siste ti årene sammenlagt! Den som sa at barnehagestart = sykdom hadde dessverre rett. Men det går heldigvis over!

God helg!


No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...