Translate

Monday, December 31, 2012

Majkas Myke Marius

Det ble ikke så mange hjemmelagede julegaver i år, og delvis skyltes det denne gaven som tok litt mer tid enn det pleier (les: det går fortere når man har barn som sover om kvelden).

Rundfelt mariusgenser rød

Kusine M har endelig fått en ny Marius. Det var da jeg strikket på S's gule Marius i sommer at tante H ymtet frempå at fine kusine nok kunne ha ønsket seg en slik en i rød. Og da var jeg ikke sen om å kjøpe inn garn :)

Facts: Mønster: Sandnesgarns "til fjells 0913", str. 4-6 år (strikkefastheten på dette garnet gir en smal og kroppsnær modell- jeg hentet læring da jeg strikket mariustunikaen til kusine L) Garn: Drops Baby merino; 220g rødt, ca 30g hvitt og rester av blått. Pinner: 3 og 3,5

Rundfelt Mariusgenser rød 2

Jeg liker godt å strikke med dette garnet, og å strikke Marius. Og str 4-6 år er akkurat passe slik at man ikke går lei. Og det er alltid gøy med nye fargekombinasjoner! Akkurat nå er en ny Marius på pinnene, men denne er mer av det langdryge slaget. Vi får se om tålmodigheten holder til ferdigstilling i 2013!

Vi har hatt en så rolig romjul man kan med en treåring i trass og en 4 mnd gammel baby. Mye god mat og mye kos ♥

Julefrokost

Julefrokost og julekort 2012


Julekort 2012

 

I kveld skal vi ha en rolig feiring av det nye året- håper du får en kos kveld!


Et riktig godt nytt år til deg, håper du har lyst til å lese med i 2013 :)


klem

1 comment:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...