Translate

Monday, December 10, 2012

Strikkeprinsessas julekalender 10: Oladress

Lillebror har fått ny vinterdress. Dressen jeg strikket til storebror begynner å bli i minste laget, og denne vinteren krever noe virkelig varmt. Med dobbel tråd Sandnes Alpakka blir det langt fra billig- men mykt, varmt og stilig! Dessuten er designet tøft og litt annerledes- og tett og fin i halsen.

Olas strikkede heldress

Mønsteret er hentet fra Dalegarns babyhefte nr. 247, og jeg har brukt pinner nr 4,5 og 5 og 9 (!) nøster Sandnes Alpakka. Lappene er strikket på frihånd med enkel tråd i samme garn.

Olas strikkede heldress #2

På ryggen har jeg frihåndsheklet knærtens navn. Denne teknikken var ny for meg, og jeg er i gang med å lage en tutorial :)

I dag har knærten og jeg en liten bakedag- permisjonskos ♥

En riktig god 10. advent til deg ♥


klem

2 comments:

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg, da blir jeg glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...